lama tak update

Salam,
dah lama aku tak update blog ni…dah sebulan lebih kot…hm, xde mood plak nak menulis skrg ni…aku update ni pon sebab nak legakan hati yang tengah gelora..bukan marah, tapi aku sedih jadi camni.pasal apa? hm, pasal sorang teman la. yang pernah jadi teman baik aku dulu..pernah? hm,kenapa aku gunakan perkataan pernah? dia bukan teman baik lagi ke?entah la…

kemarin aku saja la merayau2 dalam fb.. then tergerak nk tgok satu pic dia dalam profile pic..terkujat aku sebentar..rupanya banyak yang mereka2 bercerita dalam tu yang ada melibatkan aku. terasala jugak. dah la sememangnya aku terasa ngn dia, tetiba plak bleh dok bercerita pasal post aku dalam fb dia..kalau korang nk bercerita, kenapa tak cerita je dalam post aku tu? kenapa nk cerita kat profile minah 2?saja je wat aku baran..

then, aku msg la minah 2, tanya diorang nk kuar pukul bape..dorang plan nk g jalan2 kat TS..kawan2 aku dari perak turun kl utk smbut new year..tapi lepas apa yang aku baca 2, mood aku untuk outing dengan dorng terus hilang!!! bila aku bangkitkan pasal tu dengan dia, dia sekeras2nya menafikan maksud dia bercerita pasal tu untuk perli aku. habis tu kenapa ckp pasal tu di belakang aku?

aku bukanlah jenis yang suka maki2 org. aku taknak tambah dosa kering tu.. dosa sedia ada pun rasanya dah tak tertanggung..then, aku hantar msg kat fb dia. msg aku cuma 1 rangkap yeng mengndungi beberapa belas baris.. tapi bila dia balas tadi, 3 rangkap dengan berpuluh2 baris!!! wah, banyaknya!!! aku pon x sangka dia akan menulis sebanyaktu.. aku taknak cari pasal panjng2, jadi aku cuma balas satu ayat sahaja ‘silakan ckp pnjng2 lg’. hanya e2 yang aku balas.motif aku balas begitu sebab dia kata banyak lagi yang dia nk cakapkan, dan supaya dia termalu sendiri sebab dia ckp terlalu banyak..biarkan dia.kita tgok apa dia akan balas seterusnya..org yang salah ni yang selalunya banyak ckp, kn? we’ll see then..

Leave a Reply

