ayeng :(

Assalamualaikum,

ayeng is my cat. dah 3 hari ayeng tak balik rumah. kami semua risau dengan keselamatan ayeng. ayeng suka lintas jalan raya, suka merayau2, balik rumah cuma untuk makan je. balik rumah 5 minit lepas tu keluar merayau semula. tapi kali ni lain. dah 3 hari ayeng menghilang. semua dah mula risau, dah tertanya2 ke mana ayeng pegi.

tiap kali dengar kucing mengiau je cepat2 orang pergi bukak pintu, tengok2  kalau ayeng balik. tapi rupanya bukan dia😦 mak, ayah dan pakcik akan jadi excited jugak tiap kali dengar kucing mengiau. semuanya risaukan ayeng huhu…

lepas sehari ayeng tak balik hari tu, orang ada tinjau2 di kawasan berdekatan rumah, manalah tahu kalau2 ayeng kene langgar dan mati. tapi takde. dan takde bau bangkai jugak. 

bukannya tak pernah dia hilang sampai tak balik rumah. tapi setakat 2 hari je. tu pon sebab gadoh. balik je kaki dia bengkak teruk. mungkin dia tak boleh balik sebab kaki dia sakit sangat. kali ni memang kami semua sangat risau. pakcik cakap mungkin ada orang dah buang ayeng. tapi…takkan kot?

kalian semua tolong doakan ayeng selamat ye. kami semua sayangkan ayeng😦 ayeng…balik la…kami rindu, kami risaukan ayeng. janganlah buat macam ni.. 

mood:sedih dan risau:(

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s