sesal kemudian tiada gunanya

Assalamualaikum,

pernah dengar pepatah ”sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya”? pernah rasa keadaan macam tu? orang tengah rasa sekarang uwaaa…

waktu belajar dulu, senang hati je menjoli duit biasiswa tu..memang sedap la berbelanja dengan duit biasiswa..almaklumlah, tak kena bayar kan haha.. sekarang baru rasa peritnya. dulu punya la bajet nak simpan duit untuk masa depan (kawen la tu), tapi bila dah menjoli tak sedar diri, selamat tinggal la kau duit kawen hahaha…

bila dah keja, dah rasa susahnya cari duit sendiri, baru la tau nak menghargai duit yang dijolikan dulu…arghhh menyesalnya!!! tapi sesal skrg memang dah tak guna la kan..sedihnya😦

kalaulah dulu org simpan 1k tiap sem, mesti dah ada 6k..dah senang byk dah tu..aduhai..kenapalah dulu suka2 hati je habiskan duit😦 dan kenapa la sekarang baru nak menyesal.

so bila dah keja ni berazam untuk simpan sebanyak mungkin..jia you!!! wish me luck okeh..ada lagi yang nak diceritakan, tapi next entry jelah ok. nk makan,lapaq..

c ya…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s